پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183154
کاهش سود بانکي در بسته برون‌رفت از رکود
تاریخ انتشار : 1394/07/13 07:47:27
نمایش : 1331
در پي انتشار نامه مشترک ۴ وزير دولت به حسن روحاني مبني بر اعلام هشدار از رکود اقتصادي کشور و لزوم توجه به بازار سرمايه، رئيس جمهور با دستور ويژه خواستار پيگيري و ارائه پيشنهادهاي فوري براي پيگيري اين موضوع شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس، در پي نامه مشترک وزراي اقتصاد، صنعت، کار و دفاع به حسن روحاني رئيس جمهور مبني بر اوضاع نامناسب اقتصادي و اقدام فوري براي خروج از رکود با وجود آنکه طي امروز عنوان شد که رئيس جمهور در اين زمينه پاسخي به اين نامه نداده، اما منابع موثق در اين زمينه از دستور ويژه حسن روحاني به منظور بررسي و ارائه سريع پيشنهادها در زمينه موارد اعلام شده در نامه مذکور شده است.


بر اين اساس، علي طيب‌نيا وزير اقتصاد طي روزهاي اخير پيشنهادهايي تحت عنوان «بسته برون‌رفت از رکود» را تهيه و به رياست جمهوري ارائه کرده است.

منابع مطلع در اين زمينه گفته‌اند، در اين بسته مواردي همچون کاهش نرخ سود بانکي متناسب با نرخ تورم، حمايت از توليد براي برون‌رفت از رکود، تزريق منابع به بخش توليد با هدف ايجاد رونق در فضاي کسب و کار، ايجاد تقاضا براي خريد محصولات دپو شدي کارخانجات، ايجاد رونق در صنايع براي افزايش ظرفيت توليدي با تلاش براي خروج سپرده‌هاي بانکي به سمت توليد و تحريک طرف تقاضا بر اساس برخي‌ راهکارها عنوان شده است.

اين بسته پيشنهاي طي هفته اخير به رئيس جمهور ارائه شده و در پي آن در روزهاي آتي با برداشته شدن برخي گام‌هاي جدي شاهد بروز اتفاقاتي مثبت در حوزه اقتصادي و به تبع آن بازار سرمايه خواهيم بود.

براين اساس انتظار مي‌رود، نخستين گام از اين بسته عملياتي طي روز سه‌شنبه اين هفته و در جلسه شوراي پول و اعتبار رقم زده شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html